کمپرسورها

تعمیر کمپرسور را چگونه انجام دهیم؟

تعمیر کمپرسور

تعمیرات کمپرسور کار دشواری است و خرابی کمپرسورها نیز کار را سخت می‌کند. زمان‌هایی که کمپرسور ما دچار مشکل می‌شود چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟ در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که هنگام خراب شدن کمپرسورها چه اقداماتی را باید انجام دهیم تا بتوانیم مشکل را حل کنیم. توصیه می‌شود اگر آشنایی با تعمیرات کمپرسور ندارید حتما با کارشناسان ما تماس حاصل کنید تا شما را راهنمایی کنند.

تعمیر کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو یکی از انواع کمپرسور‌ها می‌باشد که دارای ساختار ویژه و منحصر به فرد است. کمپرسور‌ها را بر اساس نوع عملکرد، ویژگی‌ها و … می‌توان از یک دیگر تفکیک کرد. در این قسمت به بررسی چند مورد از مشکلاتی که ممکن است کمپرسور اسکرو با آن مواجه شود پرداخته‌ایم.

تعمیر کمپرسور

تعمیر کمپرسور اسکرو هنگامی که روشن نمی‌شود

یکی از مواردی که ممکن است با آن مواجه شوید، عدم روشن شدن کمپرسور خواهد بود. اگر کلید استارت کمپرسور را فشار دادید و متوجه این شدید که کمپرسور هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد به دنبال مشکل برقی باشید. در حقیقت موارد زیر را بررسی کنید.

  • کنترل فاز کمپرسور اسکرو را بررسی کنید ممکن است مسیر اتصال برق را قطع کرده باشد.
  • دکمه emergency را مورد بررسی قرار دهید.
  • یکی دیگر از مواردی که می‌توانید مورد بررسی قرار دهید، دمای روغن موجود در کمپرسور اسکرو می‌باشد. حداقل دمای لازم برای روغن موجود در کمپرسور اسکرو 20 درجه سانتی گراد خواهد بود. با پایین بودن دما، روغن سفت می‌شود و فرمان لازم جهت استارت و راه اندازی صادر نمی شود.

تعمیر کمپرسور در صورت خاموش شدن ناگهانی کمپرسور اسکرو در دمای بالا

یکی دیگر از مواردی که ممکن است با آن مواجه شوید، خاموش شدن ناگهانی کمپرسور‌های اسکرو هنگام کار در دمای بالا می‌باشد. از دلایل بروز این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • یکی از دلایل آن افزایش دمای هوای محیط و عدم تهویه درست جهت خنک سازی درون کابین کمپرسور اسکرو خواهد بود.
  • پایین آمدن بیش از حد سطح روغن درون کمپرسور
  • جهت چرخش نادرست فن موجود در ساختار کمپرسور
  • استفاده از روغن نادرست و نامرغوب
  • عدم کارکرد درست شیر ترموستات کمپرسور

نحوه تعمیر کمپرسور پیستونی

این قسمت به تعمیر کمپرسور پیستونی اشاره دارد. یکی دیگر از انواع کمپرسور‌ها، کمپرسور پیستونی می‌باشد. این نوع کمپرسور از قدیمی‌ترین کمپرسور‌ها بوده که از رایج ترین کمپرسور‌ها به حساب می‌آید. خرابی کمپرسور‌های پیستونی ممکن است دلایل مختلف و متعددی داشته باشد اما یکی از بارز ترین مشکلات مربوط به این نوع کمپرسور، خرابی شاتون آن خواهد بود. از دیگر دلایل خرابی کمپرسور‌های رفت و برگشتی می توان به مشکل سوپاپ‌ها، شارژ گاز زیاد و … اشاره کرد.

تعمیرات کمپرسور

گشاد شدن سوراخ شاتون یکی دیگر از دلایل خرابی کمپرسور پیستونی خواهد بود. اگر هنگام کارکرد کمپرسور با سر و صدای زیادی مواجه شدید به احتمال زیاد سوراخ شاتون گشاد شده است که لرزش‌های آن را حس می‌کنید. این مشکل خطرات و مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت که می‌توان به پاره شدن واشر، خورد شدن سیلندر، گرم شدن بیش از حد کمپرسور و … اشاره کرد.

چه زمانی متوجه خرابی کمپرسور شویم؟

نشانه‌های مختلفی وجود دارد که به راحتی می‌توان متوجه این شد که کمپرسور خراب است و باید برای تعمیر کمپرسور اقدام کرد. اگر هنگام روشن کردن با سر و صدای زیادی از طرف کمپرسور مواجه شدید. اگر کمپرسور با لرزش بسیار زیاد همراه است. فشار بسیار بالا، مشاهده روغن حتی اندک در هوای فشرده، عدم کارایی بهینه و … بهتر است به سالم بودن کمپرسور شک کنید. آتاکمپرسور قادر است در هنگام بروز مشکل به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *